Programme /courses

EN (ακολουθεί το κείμενο στο ελληνικά)

The programme is organized in three strands that are associated with the familiarization with the concept of advanced design and its evolution through: innovation – transdisciplinarity + experimentation. The first strand concerns the role of creativity and innovation in design. The second strand concerns the tranverse communications among diverse domains for the possibility of innovative approaches through collaborations. The third strand concerns experimentation as a research methodology for advanced design.

The programme is structured in three semesters.The first two are dedicated to a parallel unfolding with transverse communications among the three clusters of Praxis, Logos and Techniques. Enhancive courses, specialization studios (intensive workshops & seminars) and lectures organized by the Scientific Committee, are given by its members as well as other extinguish personalities as professors, researchers, artists or specialized scientists, supporting the process of studies. The third semester culminates in the major theory-dissertation and design thesis.  Enhancive seminars and lectures or/and educational trip are also provided. 

Course modules Praxis / Logos / Techne are available in the first two semesters and  refers to design practice (design studios), theory (design theory courses) and the combination of design and theory (research methodology courses that concerns materiality and digitality):

Α. (DS) Design / Praxis

Β. (TH) Theory / Logos

Γ. (TD) Theory and Design /Techne

The three clusters are developed in parallel, encouraging transverse conceptual shifts and communication practices. In this sense design / Praxis, theory / Logos and design-theory / Techne become areas of innovation and explore contemporary events through various means.

The Design/Praxis cluster is a series of practical but speculative design explorations. Specialization studios (duration of 1-4 weeks) included intensive workshops and lectures are structured on the basis of theoretical and practical issues defined by the current scientific agenda. Design explorations matters critical appropriation of material and advanced computational digital technologies and of the meaning that they convey, towards a speculative but pragmatic response. The design modules embrace a novel approach to critical theory and facilitate material systems and advanced technologies (from programmable matter to scripting robotic protocols) for an architecture that exposes its origin. The prime iteration of AD:ITID’s research agenda revolves around the notion of theories and epistemologies that are mobilized in order to make sense of the contemporary events; events that span from the microcosmic to macrocosmic scale (material, biological, political, ideological, architectural, urban, ecological). Research results attempt to localize themselves in that dense complexity of our perceived and constructed territories.

The Theory cluster/Logos is a series of theoretical, philosophical but still speculative explorations that questions anthropocentricism in architectural design and critically examines the role of ubiquitous technologies in the construction of architectural theories. The module spans across the first two semesters and synergistically with Praxis challenges the origins and the roles of existing and established architectural principles.

The Design-Theory cluster/Techne is a series of a critical, hands-on experimentation with advancements in technologies within a material and data-oriented milieu. From extended experimentation with organic and inorganic matter to digital simulations and advanced computation of large scale data, the emerged techniques are critically appropriated and inherent limitations are creatively exploited.

Details for courses available: https://qa.auth.gr/en/studyguide/600000375/2019

GR

Το εκπαιδευτικό αντικείμενο του Μεταπτυχιακού Προγράμματος  “Σχεδιασμός Αιχμής: Καινοτομία και Διεπιστημονικότητα στον Σχεδιασμό” οργανώνεται πάνω σε τρεις βασικούς άξονες που σχετίζονται με την κατανόηση και εξέλιξη του Σχεδιασμού Αιχμής, σε συνάρτηση με την καινοτομία, τη διεπιστημονικότητα και με τον πειραματισμό. Ο πρώτος άξονας αφορά στην εμβάθυνση και κατανόηση της σχέσης της δημιουργικότητας και της καινοτομίας. Ο δεύτερος άξονας αφορά στη διεπιστημονικότητα που συνίσταται σε μια στρατηγική διαχείρισης της πολυπλοκότητας. Ο τρίτος άξονας αφορά στον πειραματισμό της υλικότητας και στην εφαρμογή καινοτόμων ψηφιακών τεχνικών σχεδιασμού και κατασκευής, ως μεθοδολογία έρευνας στον Σχεδιασμό Αιχμής.

Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών «Σχεδιασμός Αιχμής: Καινοτομία και Διεπιστημονικότητα στον Σχεδιασμό» έχει διάρκεια τριών εξαμήνων. Υποστηρικτικά μαθήματα, εργαστήρια σύνθεσης (εντατικά workshops & σεμιναριακά μαθήματα), διαλέξεις οργανώνονται από την Επιστημονική Επιτροπή του προγράμματος και υλοποιούνται από τα μέλη της, καθώς και από άλλες καταξιωμένες προσωπικότητες (καθηγητές, ερευνητές, καλλιτέχνες ή άλλους εξειδικευμένους επιστήμονες στο πεδίο που διαπραγματεύεται το πρόγραμμα). Το τρίτο εξάμηνο εκπονείται η μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία, ενώ στη διάρκεια του προσφέρονται επίσης υποστηρικτικά σεμινάρια και διαλέξεις ή/και εκπαιδευτική εκδρομή.

Οι τρεις ενότητες μαθημάτων Praxis/Logos/Techne που διατίθενται στα δύο πρώτα εξάμηνα αφορούν στη σχεδιαστική πράξη (εργαστήρια σχεδιασμού), τη θεωρία (μαθήματα θεωρίας του σχεδιασμού) και στον συνδυασμό του σχεδιασμού και της θεωρίας (μαθήματα μεθοδολογίας έρευνας σε σχέση με την υλικότητα και τα ψηφιακά μέσα):

  •       (DS) Σχεδιασμός – Praxis
  •       (TH) Θεωρία – Logos και
  •       (TD) Σχεδιασμός-θεωρία /Techne

Όλο το πρώτο έτος αρθρώνεται κατά τέτοιο τρόπο ώστε οι τρεις βασικές ερευνητικές κατευθύνσεις του προγράμματος Praxis/Logos/Techne, να αναπτύσσονται παράλληλα, ενθαρρύνοντας εγκάρσιες εννοιολογικές μετατοπίσεις και πρακτικές επικοινωνίας μεταξύ τους. Με αυτή την έννοια ο σχεδιασμός/Praxis, η θεωρία/Logos και ο σχεδιασμός-θεωρία/Techne γίνονται περιοχές καινοτομία και διερευνούν σύγχρονα γεγονότα με διάφορα μέσα.

Η ενότητα σχεδιασμού/Praxis είναι μια σειρά από πρακτικές αλλά και υποθετικές σχεδιαστικές διερευνήσεις. Πρόκειται για ένα σύνολο εντατικών εργαστηρίων σύνθεσης (Workshopς), τα οποία έχουν διάρκεια από 1 έως και 4 εβδομάδες ανάλογα το αντικείμενο που πραγματεύονται και συμπεριλαμβάνουν σεμιναριακά μαθήματα και υλοποίηση  ασκήσεων. Όλα τα εργαστήρια έχουν δομηθεί στη βάση των θεωρητικών και πρακτικών ζητημάτων που ορίζει η θεματική ατζέντα κάθε κύκλου σπουδών. Οι σχεδιαστικές διερευνήσεις των εργαστηρίων συνίσταται σε  κριτική οικειοποίηση υλικών και προηγμένων ψηφιακών τεχνολογιών, καθώς και του νοήματος που μεταφέρουν και κατευθύνουν κάθε φορά προς μια υποθετική αλλά και πραγματιστική απόκριση. Ενσωματώνουν μια νέα προσέγγιση συνδέοντας την κριτική θεωρία με τη χρήση υλικών συστημάτων και προηγμένων τεχνολογιών (από την προγραμματιζόμενη ύλη στον κώδικα ρομποτικών πρωτοκόλλων). Τα αποτελέσματα μπορούν να αναφέρονται από τη μικροσκοπική έως τη μακροσκοπική κλίμακα (υλικά, βιολογικά, γεωπολιτικά, ιδεολογικά, αρχιτεκτονικά, αστικά, οικολογικά) και επιχειρούν να εντοπίζουν τον εαυτό τους μέσα στην πυκνή πολυπλοκότητα των αντιληπτών κυριαρχιών.  

Η ενότητα Θεωρίας / Logos αποτελεί μια σειρά από θεωρητικές, φιλοσοφικές αλλά ακόμη υποθετικές διερευνήσεις που θέτει ερωτήματα σχετικά με τον ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα του σχεδιασμού και εξετάζει τον ρόλο της τεχνολογίας στη διατύπωση αρχιτεκτονικών πρακτικών.  Τα μαθήματα εκτείνονται στα δύο πρώτα εξάμηνα με τη μορφή διαλέξεων και μπορούν να έχουν νοηματοδοτικές και πρακτικές συσχετίσεις με τα εργαστήρια του Σχεδιασμού/Praxis. Εξάλλου, σε συνεργασία με τη συγκρότηση του Σχεδιασμού αμφισβητούν την προέλευση και τον ρόλο υφιστάμενων και καθιερωμένων αρχών σχεδιασμού.

Η ενότητα Σχεδιασμού-θεωρίας / Techne είναι μια σειρά από hands-on πειραματισμούς με εξελιγμένες τεχνολογίες τόσο μέσα στο υλικό περιβάλλον όσο και σε αυτό που προσανατολίζεται σε δεδομένα. Μέσω εκτεταμένων πειραμάτων με οργανική και ανόργανη ύλη, ψηφιακών προσομοιώσεων, και προηγμένο υπολογισμό δεδομένων μεγάλης κλίμακας, οι αναδυόμενες τεχνικές γίνονται κριτικά κατάλληλες για τη δημιουργική εκμετάλλευση εγγενών αδυναμιών. Η ενότητα περιλαμβάνει σεμιναριακά μαθήματα και ασκήσεις.

 Αναλυτικές πληροφορίες για τα μαθήματα:  https://qa.auth.gr/el/studyguide/600000375/2019